خرید تضمینی برق خورشیدی

فروش برق خورشیدی راهی مطمئن برای کسب درآمدی پایدار

سامانه های متصل به شبکه به عنوان یکی از روش های رایج تولید برق برای کسب درآمد شناخته می شود. در این روش کنتوری مجزا از کنتور اصلی منزل نصب شده و کلیه انرژی تولیدی بدون هیچ مصرفی به شبکه تزریق می شود. برای مثال در یک واحد مسکونی می توان در پشت بام، تراس، حیاط منزل و یا حتی در نمای ساختمان از پنل های خورشیدی استفاده کرد و یا اصطلاحا  نیروگاه خورشیدی نصب نصب و راه اندازی نمود. انرژی تولید شده از طریق کنتور به شبکه تزریق می شود. پس با این حساب داشتن نیروگاه خورشیدی صرفا به دولت ها یا سازمان های معظم که دارای تاسیسات بزرگ با حجم سرمایه گذاری بالا هستند محدود نمی شود و می توان با سرمایه گذاری شخصی صاحب نیروگاه شد و همانند دولت برق به شبکه سراسری تزریق کرد! علاوه بر سهیم شدن در تولید برق کشور و تامین نیاز مردم که می تواند غرور معنوی ایجاد کند، کسب درآمد و فروش برق هم می تواند منجر به آرامش مادی شود.

باید توجه داشت که طرحی به نام خرید تضمینی در بسیاری از کشورها و از جمله کشور ما وجود دارد و طی این قرارداد که به مدت بیست سال بین شرکت برق و صاحب نیروگاه منعقد می شود، دولت متعهد می گردد تا انرژی تولید شده را باقیمتی بسیار بالاتر از مبلغی که بابت خرید برق از دولت بر روی قبوض پرداخت می کنیم، از صاحب نیروگاه خریداری نماید. دوره بازگشت سرمایه در این سرمایه گذاری کمتر از سه و نیم سال بوده و سرمایه گذار در کمتر از این زمان می تواند به ارزش روز پولی که در هنگام سرمایه گذاری انجام داده است برسد. به زبان ساده جملات بالا تاکید بر این نکته دارند که فرض می کنیم فردی در سال 1400 صد میلیون توان در ساخت نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری کرده و در سال 1404 با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش ارزش پول، صد میلیون تومان سال 1400 از نظر ارزش معادل 150 میلیون تومان سال 1404 شده است. بنابراین پیش از سال 1404 صاحب نیروگاه به مبلغ 150 میلیون تومان خواهد رسید و سرمایه گذاری انجام شده به ارزش همان روز به سرمایه گذار باز می گردد.

برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه و استفاده از مزایای قرارداد خرید تضمینی کافی است تا به یکی از پیمانکاران احداث نیروگاه مراجعه کرده و نسبت به ساخت و بهره برداری نیروگاه اقدام فرمایید.